Броени месеци след официалния си дебют на салона във Франкфурт, фейслифтът на Renault Twingo вече бе забелязан и по софийските улици. Моделът идва с още по-богато обзавеждане, като за българския пазар предвидените степени са Trend и Dynamique. Стандартно в него ще открием доста екстри, нетипични за компактния клас като круиз контрол, фарове срещу мъгла и др. При желание клиентите ще могат да поръчват и индивидуални отделни задни места, каквато се падна на нас в рамките на двудневната ни среща с кокетния градски мъник. Сред компактните автомобили новият Twingo единствен предлага такова разположение на седалките. В Dynamique откриваме радио, CD и MP3 (USB/AUX). Дадена е възможност и за Bleutooth сдвояване на телефона ви с автомобила и управление на функциите от волана.
Динамичният характер на дизайна се допълва и от фаровете за мъгла, които са разположени от двете страни на предната решетка. Оформянето на фаровете като “очички“ на малко сладко животинче буди симпатии и също допринася за отличителния вид на новото Twingo.
Налице са и по-топли, и нови цветове, носещи романтични имена като „Фуксия“ и „Бермудско синьо“. Те допълват гамата от общо 9 цвята, предлагани за купето и внасят по-весел елемент в излъчването на градския автомобил.
Всичко в Twingo е добре пресметнато и премислено в името на най-важната клиентела за този модел – дамите и то тези, обитаващи пренаселените градове. Дръжките на вратите както и при предишния модел се отварят с помощта на специфично изнесено встрани лостче. Скромното мнение на Speed-Press е, че това дизайнерско решение ще предпази ноктите на добре поддържания маникюр от евентуално счупване при отваряне на вратите. Воланът е изключително ергономичен и удобен, над него е изнесен кръглият циферблат на оборотомера. Подобно решение има своята логика, тъй като голяма част от дамите управляват автомобила си като по учебник, и затова за тях е важно да следят именно оборотите. Зад този уред в удобна и достатъчно дълбока вдлъбнатина шофьорите могат да сложат всякакви дребни вещи, включително и гримове. Скоростомерът, както и при предишния модел, е разположен вдясно от волана, под ”козирката“, подслонила радиото.
Скоростният лост на 5-степенната механична предавателна кутия сменя предавките малко твърдо. При включване на „задна“ автомобилът се нуждае от малко повече газ, но и това е добра новина за дамите.
Изключително богати са възможностите за персонализация на автомобила, включително и изображение на покрива.
Засега на българския пазар автомобилът е само с един двигател – 1,2-литровият бензинов мотор на Renault с макс. мощност 75 к.с., възможни при 5500 об/мин.
Моторът е идеален за малкото и леко купе на автомобила и е с приличен смесен разход от около 5,0 л/100 км.
Имах възможността да тествам автомобила по завоите след „Горубляне“ и „Панчарево“ в посока „Пасарел“ при относително снежно време. Той се държа изключително стабилно на пътя, като се оказа и незаменим помощник и в не чак толкова натоварения през уикенда градски трафик. Голямото му предимство, разбира се, е, че се вмества на всякакви паркоместа. Видимостта е отлична, въпреки че това често е проблем на малките автомобили.
Моделът на Renault е този, който предлага най-много пространство за пътниците и няма реален съперник в своя клас – пространството в областта на коленете за пътуващите отзад е 23 сантиметра. В това се убедих лично, тъй като на борда на Twingo пътувахме трима души – двама възрастни (единият с ръст 1,92 м, дори над главата му оставаше достатъчно място до тавана) и тийнейджър (ръст 1,64 м), но всички се чувствахме достатъчно комфортно.
Обемът на багажника на новото Twingo може да нарасне от 165 на 959 кубически дециметра, а създателите на автомобила са осигурили множество допълнителни ниши и пространства за по-дребни предмети, които улесняват експлоатацията на колата и прибирането в тях на различни предмети. Така че макар и от компактния клас, моделът е подходящ и за семейни пътувания за уикенд извън града.
В допълнение, веднага след дебюта на новото Twingo, дилърите на Renault ще предлагат допълнителни напълно нови пакети за индивидуализация, които са за последващо монтиране. Тук влиза и пакет външни „карбонови“ елементи (странични престилки, прагове, „вежди“ за калниците и т.н).
Цените на българския пазар започват от 17 990 лв. с ДДС за версията Trend.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
ДВИГАТЕЛ 1.2 16V 75 BVM5
Работен обем (см3) 1149
Брой цилиндри/клапани 4/16
Максимална мощност к.с. (kW) при об/мин 75 (55) при 5500
Максимален въртящ момент Nm при об/мин 107 при 4250
Предавателна кутия 5-степенна механична
Максимална скорост (км/ч) 170
Ускорение от 0 до 100 км/ч (сек.) 12,3
РАЗХОД НА ГОРИВО (л/100 км) / N1 ВЕРСИИ
Смесен 5,1
Извънградски 4,2
Градски 6,7
Емисии на CO2 (г/км) 119
Колесна база, мм 2367
Дължина, мм 3687
Широчина без / с огледала, мм 1654 / 1949
Височина, мм 1470
Базова цена, лв. с ДДС 17 990
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!