Източник: www.chevrolet.bg
Серийна производствена версия на Cruze хечбек
Новият Aveo показва колко добре могат да изглеждат компактните седани
Camaro купе и кабриолет пристигат в Европа
Рекордни резултати за 2010 година
2011 година – 100 годишнината на Chevrolet
Независимо дали ще става дума трите автомобилни дебюта, рекордния пазарен дял на европейския пазар или честването на 100 годишния юбилей, на щанда на Chevrolet в Зала 1 на Женевското автомобилно изложение от 3 до 13 март ще кипи бурен живот.
Като доказателство че подобно количество новости като това което компанията поднесе в Париж през септември не е единичен случай, посетителите на щанда на Chevrolet ще имат удоволствието да видят гама от нови модели и да наблюдават интересни истории за усилването на позициите на марката в Европа.
Видео
Едно от най-важните събития е световната премиера на серийната, готова за производство, версия на изпълнения със спортен дух Cruze хечбек както и европейските дебюти на впечатляващия нов Aveo седан и култовия Camaro кабриолет. Носителят на множество международни награди електромобил на Chevrolet с удължен пробег, Volt не само ще бъде представен на щанда на фирмата – Североамериканският автомобил на годината 2011 ще може да бъде тестван на къси разстояния, като част от активностите на Chevrolet в Зеления павилион (Pavillon Vert) както по време на дните за пресата, така и през останалите дни.
Наскоро Chevrolet обяви че през 2010 година е постигнал най-високия пазарен дял в историята си в Европа, а тази година планира амбициозна програма от активности за да отпразнува подобаващо 100 години от производството на първия автомобил с марката Chevrolet.
Cruze хечбек
Готовата за производство версия на новия Cruze хечбек се показва за първи път именно в Женева. Представянето идва в подходящия, за Chevrolet, момент, след като през декември производителят спечели Световния шампионат за туристически автомобили с версията на Cruze с четири врати.
Представянето на новата, хечбек, версия дава възможност на клиентите да избират с алтернативна на седана форма на каросерията и е още едно свидетелство за намеренията на Chevrolet да предлага модели с изключително съотношение от цена и качества в популярните сегменти в Европа. Компактният сегмент има продажбен дял от една четвърт от общия пазар на автомобили в Европа, а хечбек моделите имат съществена роля в него представлявайки 65 процентен от този дял.
Видео
С атрактивната снижаваща се покривна линия наподобяваща тази на купе и късите надвеси, както отпред така и в задната част, новият Cruze хечбек има същата динамична осанка като седана и може веднага да бъде разпознат. За него ще е характерно същото стегнато поведение на пътя, ще се произвежда по същия технологичен процес с интегрална конструкция на рамата и каросерията (body-frame integral system,BFI) и ще разполага със същата настройка на ходовата част. Сама по себе си компановъчната система BFI води до създаване на конструкция с високо ниво на здравина и солидност. Chevrolet Cruze е автомобил, чийто качества отговарят на вкусовете на европейските клиенти, факт който се потвърждава от продажбите на седана на много от пазарите през 2010 година където бяха надхвърлени очакваните резултати превърнали модела в най-продавания лек автомобил на марката.
Обемът на багажното пространство на Cruze хечбек е почти 400 литра, а задните седалки ще се сгъват в пропорция 60/40 и ще се предлага на пазарите в Европа от средата на 2011 година.
Aveo седан
Разширявайки привлекателността на новия Aveo, впечатляващата седан версия на Chevrolet прави своя европейски дебют в Женева.
Предната част на седана и хечбека са с идентична стилистика, съчетавайки същата динамична визия с ярко изразени двойни предни светлини, радиаторна решетка с два отвора и изопнати линии. Издигащата се странична линия осигурява на автомобила излъчване на модел от по-висок клас, а прецизно оразмерените арки на калниците могат да поберат колела с диаметър от 17 цола, подчертавайки излъчването на представителен модел.
Видео
Chevrolet очаква по-улегналата стилистика на седана да привлече различен от характерния за хечбека тип клиенти и в частност да се хареса на семействата. Предимствата по отношение на функционалността могат да се остойностят от предлаганото пространство – с дължина от 4,389 мм и широчина от 1,735 мм, новият Aveo е както по-дълъг, така и по-широк от актуалния модел, осигурявайки достатъчно простор в интериора. Товарният обем е един от най-големите в този клас и достига щедрите 502 литра.
Интериорът на новия Aveo се характеризира с модерни дизайнерски решения като вдъхновения от мотоциклетите инструментален панел с аналогов оборотомер, комбиниран с цифров скоростомер.
Моделът ще се предлага със широка гама от бензинови и дизелови агрегати. Първите включват 1.2 литров мотор в две версии на мощност (70 к.с. и 86 к.с.), 1.4 литров (100 к.с.) и 1.6 литров (115 к.с.). За първи път в Aveo дизеловия вариант ще се предлага с две версии – по избор 1.3 литровия двигател ще може да бъде с мощност от 75 к.с. или 95 к.с. и включва технологията старт-стоп. Всички двигатели разполагат с модерни технологии, сред които например безстепенно променливо газоразпределение на всмукателните и изпускателните клапани и common rail впръскване на гориво при дизелите.
Първата шестстепенна автоматична предавателна кутия за малък модел на Chevrolet ще се предлага за версиите на Aveo с 1.4 и 1.6 бензинови двигатели, а механичните трансмисии ще са с пет или шест предавки в зависимост от избора на двигател. Седанът и хечбек версията ще се предлагат в Европа през лятото.
Camaro купе и кабриолет
Купе и кабриолет версиите на Camaro със сигурност ще привлекат вниманието на публиката в Женева. Оборудваният с V8 двигател модел ще се предлага от избрани дилъри на Chevrolet от месец септември. Ниската стремителна линия на Camaro и пропорциите в предната и задната част запазват концепцията на оригинала, а стилистиката е връщане към легендарното минало без залитания към ретро излъчване.
Видео
6.2 литровият V8 двигател на Camaro е с мощност от 432 к.с., разполага с 569 Нм въртящ момент и осигурява на модела необходимата сила съответстваща на външната му осанка. Във версията с шестстепенна автоматична трансмисия, параметрите му са съответно 405 к.с. и 556 Нм. Двигателят е оборудван и със система за активно управление на впръскването на гориво, позволяващо движение с четири работещи цилиндъра при по-малко натоварване.
Интериорът се характеризира с перфектен баланс от наследство и модернизъм, включващ детайли като големите, подчертани с хром контролни прибори, специалните матирани повърхности и висококачествените материали.
Ходовата част на Camaro включва система за електронен контрол на стабилността (GM StabiliTrak) и сцеплението като част от стандартното оборудване, докато режимът Sport включва настройки за динамично управление като например движение по писта. Системата Launch Control дава възможност за бързо потегляне, а големите вентилирани дискове с размери 355 мм отпред и 365 мм отзад, оборудвани със четирибутални алуминиеви спирачни апарати Brembo осигуряват адекватни на динамичните възможности спирачни сили.
Множеството системи за безопасност включват двустепенни предни въздушни възглавници, предни странични въздушни възглавници монтирани в седалките и въздушни завеси за пътниците отпред и отзад.
Още в процеса на развойната дейност, каросерията на автомобила е проектирана така че да може да бъде произвеждана както във версия купе, така и като кабриолет. Последният от своя страна е оборудван със сгъваем покрив изпълнен в съответствие с най-новите технологии в тази област, а за сгъването му са необходими едва 20 секунди. Сглобяван в партньорство със същия производител отговорен за производството на кабрио версията на Corvette, той се сгъва в елементарна конфигурация, под формата на буквата Z и се освобождава с помощта на обикновена ръкохватка разположена в средата на горната част на рамката на предното стъкло.
Изработен е от дебела и изключително издръжлива материя включваща поглъщащ шумовете материал, който осигурява тишина и комфорт в интериора, при движение с вдигнат покрив. В конструкцията е включен и заден прозорец изработен от стъкло и оборудван с нагревател.
Инженерите на Chevrolet са създали кабриолет, чието поведение на пътя е равностойно на това на купето по отношение на динамиката и управляемостта. Това е възможно благодарение на усилването на – и без това изключително устойчивата на усукване конструкцията на каросерията – в четири места. За целта са използвани здрава усилваща напречна щанга, между ботушите на ресьорите в двигателния отсек, усилваща конзола за окачването на трансмисията, усилване на подподовия тунел и подподови V-образни щанги.
2010: годината на рекордните продажби
Победата във WTCC не бе единствената причина за празнуване през 2010 година. Тя завърши с продажби от 477,194 автомобила в Европа – увеличение с 12.0 процента спрямо 2009 година и вторият по обем резултат за Chevrolet в Европа.
Пазарният дял на Chevrolet в Европа нарасна до най-високите в историята на марката 2.5 процента. Годината завърши с рекордните 2.7 процента за четвъртото тримесечие и 3.0 процента за месец декември. Като цяло за годината пазарния дял се увеличи в 21 страни в Европа.
2011: годината на вековния юбилей
Силните резултати поставят Chevrolet в добра позиция за 2011, годината в която марката чества своя 100 годишен юбилей. През ноември 1911 година роденият в Швейцария автомобилен състезател и инженер Луи Шевроле в сътрудничество с американския бизнесмен Уилям Крапо Дюран, основават Chevrolet Motor Company във Флинт, Мичиган, а първият автомобил Chevrolet – луксозният шестцилиндров Classic Six – започва да се произвежда скоро след това. За да отбележи това историческо събитие, компанията е планирала амбициозна програма от различни мероприятия. За целта просто следете информацията и новините през годината.
****
За марката Chevrolet
Chevrolet е водещата глобална марка на компанията General Motors с годишен обем на продажбите в размер на около 4 милиона автомобила в повече от 130 държави. Това е четвъртата автомобилна марка в света по отношение на обема на продажбите, както и един от най-бързо развиващите се в тази насока производители в автомобилната индустрия. Продуктите на Chevrolet Europe се отличават с ярък дизайн, въодушевяваща динамика и практичност. Едновременно с това те предлагат отлично съчетание от цена и качества. От момента на обновяването на представянето на марката в Европа през 2005 година, марката Chevrolet успя да постигне повече от удвояване на продажбите, достигайки обем от над 500 000 екземпляра през 2008 година. През 2010 година, Chevrolet увеличи своя дял на европейския пазар до ниво от 2.5 процента, реализирайки 477 19 4 автомобила. Към момента марката Chevrolet разполага с мрежа от 2 700 дилъри и сервизни точки на европейския континент. Гамата на Chevrolet включва градския модел Spark, малкия Aveo, компактния седан Cruze, SUV-модела Captiva и легендарния спортен модел Corvette. През 2011 година Chevrolet ще лансира седем нови модела – изцяло новия фамилен ван Orlando, новия SUV-модел Captiva, версията Corvette Grand Sport Coupé, новото поколение на Aveo във версии хечбек с пет врати и седан, хечбек-версията на Cruze с пет врати, спортното купе и кабриолета Camaro и високотехнологичния електрически Chevrolet Volt, отличен с множество престижни награди. Най-значимите пазари за Chevrolet в Европа са тези в Русия, Италия, Германия, Испания, Франция и Турция. Основаната в Съединените американски щати от швейцарския емигрант Луи Шевроле през 1911 година фирма ще отбележи своя вековен юбилей през 2011 година.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!