Cъвсем логично беше, след като при колите говорим за намаляване разхода на горивото, и при моторите да се обърне поглед към тази тема, а не само към намаляване на теглото и увеличаване на мощностите. Отговорът, навярно, както при колите ще е напредничава дизелова технология. Проблемът досега беше не съвсем ефикасната работа на подобни разработки.
Датската фирма E.V.A. Products BV и босът й Ерик Фегт вярват, че са направили сериозна крачка напред в това отношение, заради специално развитият за използване на две колела трицилиндров турбодизелов мотор, подобен на този използван при Smart ForTwo, качен на доста спортно шаси тип "adventure sport", и са нарекли резултата Track T-800CDI. Моторът не само изглежда добре, но има и впечатляващи данни - разход 2,5 л на 100 км и максимална скорост към 200 км/ч.
От E.V.A. са разработили собствена вариаторна трансмисия и независимо от дизеловия мотор са успели да задържат теглото на машината под 225 кг. Окачването отпред и отзад е висококачественото White Power, което обещава добра управляемости и поведение на пътя.
Резервоарът на машината е 20 л, което означава, че с едно зареждане тя може да измине 800 км. Цената на мотора е добра за всичките новости, които предлага - в Холандия е 18 750 Eвро, но включва данъчни утежнения от цели 34 %.
Моторът вече се предлага в Холандия, а малко по-късно през пролетта ще тръгне и в други европейски страни.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!